30 december 2009

WOW HAN ÄR TILLBAKA !!!

Ja tjena lixom, nu va det fanimej ett tag sedan ja var inne här och skrev.
Det har ju inte vart fotoväder på bra länge och så har jag ju hittat en till hobby som Malin tycker är skitbra hahaha.

Det har varit jul och jag vill tacka svärmor för en trevlig juafton med god mat och dryck och sedan min syster med familj och naturligtvis min mamma för en trevlig juldag, även den med god mat och dryck.

Vi hade ett nytt sätt med julklappar detta år, man köpte varsin klapp och sedan spelade man tärning om dessa,, jag ägde fett i rond ett och hade många klappar men i rond 2 så stod jag utan någonting men det gör inget för det är lite så mitt liv alltid sett ut hehe.
Huvudsaken är att man har nära och kära och får må skapligt då är jag mer än nöjd :)

Jaha imorgon är det nyår och det ska jag fira i Oslo och det ska bli väldigt trevligt tycker jag.Vad gör man då dagen innan nyår ?? jo man renoverar naturligtvis en Marchal generator till Saaben som ser ut som den legat på botten av Vänern i 10 år hehe.

Hmm ja den ser ju sin ut, eller hur?.

Vi tittar lite närmare och ser att det ser rätt äcklig och dålig ut.


Och så ser den ut isärtagen, nu ska det mätas och se så den är hel i lindningen och om den är det så blir det att börja putsa så den ser ny ut och beställa nya lager för de är dyngslut.

Det var allt för idag och GOTT NYTT ÅR !!!!!!!!

8 kommentarer:

  1. Jag är förundrad över hur Du kunde byta ut kameran mot bilintresset, men, men. Du har ju fotat delarna istället ser jag.
    Du har väl med dej nå´n del till Norge, som Du kan fila lite´ på. Tack själv för julen, det var trevligt
    Hoppas att ni får det fint nu på nyår, och nu har Du kanske tid att ta några bilder,
    Hälsa allihop, också Maria med sambo och katt och önska GOTT NYTT ÅR.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Det är vi som får tacka!
    Visst är det ett kul sätt?
    Du har alltid åkt som på räls så sjåpa dig inte.
    Nästa år kanske det är jag som inget får.
    Vad roligt för Malin att du hittat en hobby du kan
    hållas med hemma ;)
    hoppas på ett bra 2010 för eran del.
    Hoppas Oslo mådde bra!
    Kram syrran

    SvaraRadera
  3. God fortsättning ditt gamla SAABtroll!
    Det får bli lite skärpning tack! I princip varje gång du skriver nåt på bloggen så är det nåt om 'he's back etc etc' ;-) Se till o skriv regelbundet så vi får se hur dina hobbies utvecklas eller avvecklas. Man kan alltid diskutera om det här med att adoptera SAABar är en hobby eller om det är nåt man borde ställa diagnos på.
    Anyway: Ett Gott 2010 till dig och dina.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte bytt ut kameran mot bilen mamma det ä ju det att om det inte är totalt kolmörker så är det så kallt att man inte kan hålla i kameran hehe, du ska se att det ska nog bli en massa fotande i vår :).

    Ja syrren det var roligt som tusan och jag ser fram emot att spöa dig nästa jul hehe.
    Det var bra med Oslo och gott nytt du med.

    Men hallå Robz,, ja jag ska försöka skärpa mig men fan tiden går så fort så man blir ju knäpp hehe.
    Haha ställa diagnos,, ja ja börjar själv undra på om det kanske är dags när jag insett hur mycket jobb detta är men det är bara att köra på så är det klart snart,, btw,, hur länge har du renoverat din fairlaner ? :)
    Gott nytt till er också.

    SvaraRadera
  5. Tack själv för både jul och nyår, det var trevligt. Allt var bra förutom sista vägtullen i Oslo. Bettan.

    SvaraRadera
  6. Haha ja du bettan den tullen var inget vidare :)

    SvaraRadera
  7. LOL!
    Renoveringstid....jojo, du vet ju vad som drar ut på tiden, eller hur :D :D

    SvaraRadera
  8. Mmm ja vet,, men vi har väl inte pratat om lack i 30 år va ? haha

    SvaraRadera