13 mars 2011

Nytt bygge snart klart.

Ja jag vet knappt varför jag skriver för det var så länge sen sist så det är väl inga mängder med läsare kvar här på bloggen hehe.
Skit samma jag skriver ändå.
Vad har hänt efter jag skriv sist då ??  jo bland annat så är den lilla Nellie är inte lika liten längre.
Nästa helg så fyller hon 1År,, helt sjukt, vart tar tiden vägen.
Hon lär sig saker hela tiden och så klart så berättar Nalle en massa saker för henne också.

Angående min hobby så har det inte hänt så mycket på bygg-fronten.
Spitten har varit uppe i luften en del gånger och den går helt underbart.
Det höll på att gå åt pipan näst sist jag var ute för motorn höll på att ramla av för jag hade inte låst fast bultarna till motorn men som tur var så gick det bra.
Jag har köpt och bygt klart en Macci 205.
Motorn som sitter på är efter min pappa och den är aldrig startad.
Det är en Enya 60 på 10cc och det skall bli spännande.
Så här ser den ut och jag skall försöka få med mig den till jobbet imorgon och provstarta den.
Spännvidden är 154cm så den är rätt så fet faktiskt :)
När denna är helt klar så skall jag göra färdigt min Mustang för jag har fått hem en ny motor till den.
Det blir en ASP91 fyrtakt på 15cc så den kommer bli lika brutal som spitten.
Nu skall jag sussa, ha de gött, natti.

5 kommentarer:

  1. Tjena DL
    Vart har du tänkt att flyga med den där kärran?
    Jag âlsker att fotografera flygplan.

    Natti natti /Krille

    SvaraRadera
  2. Kul Micke att du har vaknat,stått still ett tag på din blogg, fortsätt att skriva nu.
    Bettan

    SvaraRadera
  3. Det var en ruskig historia som nalle berättade för Nellie verkatr det som. Spännande i alla fall.
    Jodå, jag är inne varje dag och tittar, för hoppet är ju det sista som överger människan.
    Jag håller med Bettan fortsätt att skriva.
    Det där med Danes motor ska bli spännande att höra om hur det går.
    Ulla

    SvaraRadera
  4. Tja Krille, jag är på gamla flygfältet och flyger, du får bli med dit nån gång då och fota :)

    Ja bettan jag skall försöka att fortsätta hehe.

    Ja du moder, det var nog en spännande historia det hehe.
    Ögonen ploppar ju nästan ur.
    Ja du ska få veta allt om hur det går med det planet.
    Jag har iallafall kört in motorn nu och den gick ruskigt fint motorn och det skall bli spännande att se hur den flyger.

    SvaraRadera
  5. Måste verkligen varit ngt läskigt som nallen berättade, vilka ögon!! haha Kram

    SvaraRadera