14 juni 2009

Söndagstur i Mariebergsskogen

Idag var jag och Malin på en tur i Mariebergsskogen.
Solen var framme en del och ibland var det riktigt varmt, faktiskt så varm att vi blev tvugna att köpa oss glass där, vilken otur hehe
Det är så att djuren som finns där inne har fått bäbisar nyligen och det var en del söta varelser där att titta på och fota.
Denna pippi är jag nöjd med, jag undrar vad han tänker på där på pinnen.

Jag tog den bilden med mitt Nikon 80-200 2,8, hmm ja tror att det objektivet kommer stanna i min väska, vill nog inte sälja det :)

Det kommer nog fler bilder från idag senare ikväll kanske.

7 kommentarer:

  1. Han ser väldigt drömmande ut. Det där objektivet förstår jag att Du är nöjd med.
    Det är "hårdskarpt" skulle frk Kroon, som jag jobbade hos, ha sagt.

    SvaraRadera
  2. Ja jag är faktiskt rätt nöjd med den bilden.
    Detta blir som en drog har jag märkt, altså man vill få de där knivskarpa bilderna som är så klockrena så det nästan gör ont att titta på dem :)
    Hon frk Kroon, var det hon som var rätt sträng du pratade om en gång ?

    SvaraRadera
  3. Nej, det var fotografen som jag jobbade hos på
    Fototjänst. Hon tog porträtt och var duktig med det faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Jaha ok, men vem var det du prata om som du fick springa ärenden åt på stan och har för mig att du fick vara där innan öppning och elda i kaminen ?

    SvaraRadera
  5. Det var den le´a fröken Olsson i hattaffären, mitt första jobb. Hilda Törnkvists Eftr.
    Frk Kroon var jättebra. Hon var skånska och hade jobbat på Poýfoto i Göteborg innan hon kom hit.

    SvaraRadera
  6. Grymt snyggt
    Syrran

    SvaraRadera
  7. Ok då är jag med på noterna morsan :)

    Tackar tackar syrran, det va ett tag sen du skrev når här, välkommen tillbaka :)

    SvaraRadera