26 augusti 2009

Fåglar i luften.

Ja vad ska man säga.. denna bild tog jag med en gammal sliten D50 och ett objektiv som jag fullständigt hatar.
Men tydligen så är det bra tillsammans med en sämre kamera för jag har aldrig lyckats fånga en fågel i luften på detta sättet efter att jag sålde det kamerahuset.
Och vart vill jag komma med detta resonemanget nu då ??
Ja det vet inte jag just nu men nåt ska jag väl komma på så länge det finns några korvören kvar på kamerakontot som jag slitit ihop i hundratals timmar framför en dataskärm och lusläst Blocket.se hehe.
Natti på er.

PS. Tack Berit för en trevlig filmkväll.

9 kommentarer:

  1. tack själv du, nu vill jag bara se mer av detta, bettan

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli kul att se de övriga också.

    SvaraRadera
  3. Vafalls...!
    Har grabben i dvalan bredvid vaknat upp igen!!
    Några schyssta pippibilder. Kan vara bra för dig att släpa runt på 300 mm fast objektiv, då slipper du gymma.

    SvaraRadera
  4. Haha, tja Fairlaner, visst har jag kommit ur dvalan :) ser att du har lärt dig hur man kommenterar igen hehe.
    Ja du kan ge dig på att man är slut i armarna efter en fototur med det objektivet.
    Det är grymt.
    Hoppas allt är bra med er.

    SvaraRadera
  5. Den bilden är fin.
    Varför sålde Du den kameran då?
    Du får inte ha för bråttom.

    SvaraRadera
  6. Tjaba igen,
    vi var i Peking i helgen o yes vi har det bra. Hoppas ni har det ok efter det ni gått igenom.
    Jo, jag gick kommentarskursen igen...men det är nån vajkalle, ibland vägrar bara sidan att ladda upp kommentaren...

    Om du är för klen får du väl be Malin bära ;-)

    SvaraRadera
  7. Jag sålde den för att jag känade en del på den och när jag tog dessa kort så var den redan ute för försäljning tyvärr.

    SvaraRadera
  8. Aha ok Peking,, det va inte dåligt, dit skulle jag vilja nån gång.
    Jo då vi har det bra nu trots allt.

    Gött att du gick den kursen :) ibland kan det vara lite stök att få iväg kommentaren men det är bara att ligga i så går det.

    Har provat det där med Malin men det blev ett sjungande "NEJ" så det ekade mellan träden i skogen haha.

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du hajjar att jag snackar om Peking i Östergötland...den andra hålan bortåt Asien är svår att hinna med över en helg.

    BTW. On the road från good ol' gnällbältet till detta Peking passerar man en vägvisare till nån liten by som heter 'Hålköp'. Hade inte Fru Fairlaner varit med hade jag nog gjort en liten avstickare...

    SvaraRadera