14 september 2009

Mera Nikon 300mm

Jaha då har man fyndat igen då!
Malin blev överlycklig när jag tog telefonen och ringde en snubbe på Blocket en kväll förra veckan och sa " Jag vill köpa ditt objektiv och jag kommer imorgon "
Konstigt nog så blev hon ännu gladare när hon fick veta att han bodde i Stockholm hehehe

Dagen efter köpet så satt vi i solen vid Mariebergsviken och jag hårdtestade objektivet och sedan när jag såg resultatet i datorn så var det dags för Malin att bli så där sjukt glad igen när jag sade att " jag kan inte sälja detta för det är så jävla bra så det finns inte"...
( jag är ironisk när jag säger att hon blev glad ifall ni inte fattade det )
När jag sade så så förvandlades hennes mun och ögon till något som man annars bara brukar se på skräckfilm och sekunden efter så kommer det där pekfingret upp framför ansiktet och då vill man nästan gråta.
Men efter bara några sekunder så blir hon som vanligt igen men då vill hon genast ha en jävligt bra förklaring och det fick hon nog för vi har inte pratat mer om det :)

Grejen är att jag hade ju redan ett fast 300mm men det är ett 2,8 och detta ett 4,0.
Det betyder att det jag redan hade är ljusstarkare men också mycket större och tyngre.
Det väger 2,9KG och det jag köpte nu väger 1,3KG.

Bilden är tagen med det nya.
Det var allt för nu :) bye bye

2 kommentarer:

  1. Ärdet här i stället för det jättestora, eller?
    Stackars Malin, inte nog med att hon ska hålla reda på bebisen, hon måste hålla koll på dina objektiv också.
    Men det kommer att lösa sej av sej själv när det blir fina barnbilder.
    Lycka till
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Japp det stämmer, samma som det stora fast inte lika ljusstarkt och därmed mycket mindre.

    Haha det är inte så synd om henne igentligen för jag håller ganska bra koll på dem själv.

    Ja det kommer bli många bilder det kan du räkna med.

    SvaraRadera