17 januari 2010

Tomt motorblock.




Idag jobbade stackars Malin så då passade jag på att åka till jobbet och fixa lite med min Saab 9-3 för den ska besiktigas på Tisdag.
Jag misstänker att det kommer bli några 2:or men det löser sig.
Jag hade med kameran för att jag skulle kunna fota lite men som vanligt var det mulet så jag skruvade med gammel Saaben istället.
Nu är motorblocket helt tomt och i veckan hoppas jag få tag på färg så jag kan måla det sen börjar ihopsättningen igen.
Jag har redan alla lager och så kom jag över 4st helt nya kompletta kolvar till ett vansinnigt bra pris :)
Lagren var rätt dåliga som ni kanske ser på bilden och så hittade jag en spricka i fästet för startmotorn som jag måste försöka svetsa men det kan vara svårt för det är gjutgods.
Nu ska jag gå och fota Malins mage som bara växer så det knakar :)
Bye Bye

7 kommentarer:

  1. Jag försökte kommentera på Saabbloggen, men det gick inte.
    Men jag skrev att jag tycker mej känna igen tongångarna från din far. Han menade också att det omöjliga var möjligt och då brukar det gå.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Det finns (fanns på min tid) nå´t som hette vidvinkelobjektiv . Det tar med det mesta. Jag tänker nu på Malins mage.

    SvaraRadera
  3. Ja farsan gav sig inte och till slut så löste han det :)

    Haha nog för hon har svällt upp men jag tror inte jag behöver använda vidvinkel ännu.

    SvaraRadera
  4. Brukar finnas sån dära 'panorama' inställning på kamerorna oxå, så man kan ta ett tjugotal kort för att täcka in 'landskapet' ....
    Tänk på mig när jag bodde på 24 kvadrat med en högjäst betongblandare. Vände hon sig, vände jag mig :D
    Angående Urkmobilen; glöm inte att byta vattenpump när du är igång. Det är ett skit att hålla på med med motorn i.
    Ha'de!

    SvaraRadera
  5. Hahaha panorama,, nu ä du populär hos gumman min hehe.
    MM kan tro att det var trångt där :)

    Ja jag ska renovera pumpen men har ett probz nu tyvärr,, locket pajade :( och de är inte så lätt att få tag på tyvärr men jag letar förbrilt hehe.
    Ha de gött

    SvaraRadera
  6. Hmm,
    jag har haft ett sånt där lock liggande från min, numera glömda och förlåtna, SAAB-tid. Men det är stor risk att det åkt i bingen. De är lättpajjade, blir väldigt sköra med tiden

    SvaraRadera