01 december 2010

Renoverimgem fortsätter.

Idag har jag varit hemma för jag har feber och är hängig som tusan.
Men jag har suttit och grejat lite med planet iallafall.
Här har jag bytt ut en list på sidan som inte var så bra, om jag känner mig själv rätt så kommer det mesta vara nytt när jag är klar med detta.
Här är de nya sidobalkarna limmade på plats,, kolla vilken fin böj det blev på dem,, inte så illa pinkat för att gjort delarna på frihand :)
På den bakre delan skall stabben ( altså den bakre vingen ) ligga och jag har testat att lägga den där och haft stora vingen på och det ser ut att stämma mycket bra så här långt.
                               
Jag har börjat lite fram också, där är den klädd med 1,5mm balsa och så är det små lister under och detta hade blivit murket på ett par ställen.
På bilden syns också att på ena sidan av motorbockarna så sitter det ett litet mellanlägg så att motorn skall hamna snett och så skall det vara.
Farsan hade koll på detta.
Ett par nya lister på plats och imöra så ska jag klä det igen.
Ursäkta att ja säger det men fy fan va bra jag är HAHA.
Det är ju fula hål gjorda i nederkant på bilden,, de var jag tvungen att göra för att få plats med ljuddämparen till den motorn jag testade med.
Det var en tvåtaktsmotor och de har skitstora ljuddämpare och därför vill jag ha en fyrtaktare på detta plan för de ljuddämparna är små och snygga.
                                     
Här är lite närbilder på motorn som Robz "Fairliner" efterlyste.
Den skall ju putsas lite men det har jag inte hunnit med ännu.
Synd att den blir för stor för det planet jag håller på med nu men jag får se om jag kanske kan ha den på min Spitfire istället.

Lilla Nellie har börjat med nåt nytt nu,, hon vaknar precis när vi kommer på att vi skall gå och lägga oss så att vi får vara vakna i typ 2 timmar till.
Nyss kom hon inkörande hit med med sin gåstol och på brickan som är framför henne så låg min snusdosa och en katalog från Minicars :)
Hon vet allt hur man får uppmärksamhet från pappan sin.

Nu ska jag lägga mig och så får jag se om jag är feberfri imörabitti och är jag det så bär det av till jobbet igen.
Ha de.

5 kommentarer:

  1. En mycket försigkommen flicka, lilla Nellie, hon vet hur hon ska ta sin pappa. Duktig flicka.
    Och bygget går framåt ser jag. Bilderna på motorn säger inte mej så mycket.
    Hoppas att Du är bättre idag. Du skulle ha tagit influensasprutan, som jag sa. Ibland är det nyttigt att lyssna på sin mamma, och Nellie kunde ju ha varit med och hållit dej i handen.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. På de två första bilderna ser det mer ut som om det är en folkbåt du renoverar :)
    Tack för close-ups, det är verkligen shaft-rockers, som en liten FE. Cooool. Häll på lite Substral eller nåt så motorn växer till sisådär en 500-ing...
    En sån där motor skulle va tufft i nåt offroadbil-bygge o sladda med.

    Skönt att Nellie håller er sysselsatta så ni inte hittar på några dumheter. Själv börjar jag få släppa att lägga mig sist, 17-åringen är en riktig nattuggla...

    SvaraRadera
  3. Haha ja jag skall lyssna lite mer på dig mamma och när jag går iväg så skall Nellie få följa med.

    Haha ja det har du rätt i Robz,, det ser fan ut som en båt.
    Ja den är urcool den motorn.
    500cc på den skulle vara fint men jag skulle inte vilja kicka igång den :)
    Ja Nellie skulle också kunna vara vaken längre än mig men hon har som sagt en pappa som fortarande rår på henne hehe.

    SvaraRadera
  4. "...Ja Nellie skulle också kunna vara vaken längre än mig men hon har som sagt en pappa som fortarande rår på henne hehe. ..."
    Ungefär tolv år till :D

    SvaraRadera
  5. Coolt med DL-Pilot till våren :)

    SvaraRadera