07 juli 2009

FYND-söndag.

Söndagen var riktigt spännande, jag hittade ett objektiv på Blocket som jag ringde och skambjöd på och han tog det budet :)
På vägen dit hittade jag en loppis och där köpte jag en gammal systemkamera för 75 :-

Men åter till objektivet.... "HOLY SHIT" Sigma 50-500mm det är riktigt fett som ni ser på bilden.
Min D90 är rätt stor så ni ser ju själva att detta är en "Kanon" som är monterad och detta är på 50mm så den blir ca 15cm till på 500mm.
Aset väger 2 kg och diametern på främre linsen är 86mm :)

Jag gillade Malins kommentar när jag kom hem och visade det.... hon sade,, Jag kommer fan inte gå ut med dig när du har det där på för då skäms jag ihjäl, hehehe

Jaja vi får se hur gammalt det blir här för det är redan ute på tradera, här går det undan haha.

3 kommentarer:

  1. Du har aldrig funderat på att skaffa en liten kärra att dra sakerna på. Men det hinner ju förståss inte bli så tungt, eftersom Du genast säljer dom igen.
    Du får stå på Noramarken bland de andra "knallarna"
    Lycka till
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Ja en kärra skulle vara riktigt skönt, fast det bästa vore om Malin kunde springa bakom mig med kameror och så stannar jag och viskar... "en D90 med ett 120-400mm på tack" och så bara räcker hon fram den samtidigt som jag ger henne ölen som jag går och dricker ur så ja kan ta mitt kort hahahaha.

    SvaraRadera