30 juli 2009

Hmm Va Fan håller man på med ?

Ja skulle kunna tänka mig att ha det som pippin på bilden ett tag.
Men asså va fan håller vi på med igentligen?
Bara stressa, jobba och fara runt som idioter med allt möjligt.
Och när man väl varvat ned hemma så är man så trött så man inte orkar göra nåt kul.

Nä man skulle vara en mås som flyter omkring hela dagarna i dammen i Mariebergsskogen.
När det inte är kul längre så sätter man sig på en stubbe eller sten i solen och sover lite till det är dags att äta.
Då är det bara att vänta på en hysterisk mamma och pappa som släpar runt på sina gråtande barn som är halvt sönderstressade och hungriga efter ännu en misslyckad utfykt med dagis då fröknarna trodde att de skulle hinna med en fruktstund och 5 aktiviteter där i skogsdungen.

Mmm det blev inte riktigt så,, för att de idioterna på kommunen som har bestämt att 2 st dagisfröknar räcker till typ 20 barn har aldrig varit där ute med 20 barn en regnig förmiddag med skitiga äppelbitar som barnen tappat i gräset, blöta kläder som sitter fel, uppskrapade handflator på de som har sprungit och ramlat osv osv.

Och nu står föräldrarna där med sitt barn framför en tupp eller höna och drar upp sin brödpåse ur mammans handväska och utan att tänka sig för så stoppar dom en brödbit i barnets hand och säger,, ge den till den gulliga hönan nu lilla gubben,
Pojken har slutat gråta nu för detta är ju spännande och han sträcker sakta fram handen mot den gulliga hönan som blixtsnabbt hackar ett hål i fingertoppen på pojken som nu åter igen skriker som en stucken gris.
Föräldrarna har fått nog nu och vänder sig om, tömmer påsen med bröd mitt framför näbben på mig och beslutar sig för att snabba sig hem så pojken får se på Bollibompa eller nån annan dret på TV.

Sedan är det bara för mig att ta det lungt resten av kvällen :) :)

Tycker ni jag låter bitter nu ?? nää det ä ingen fara, jag hade bara jävligt trist och tänkte ja ska göra ett inlägg på bloggen och så här blev det.
Nu ska ja lägga mig för ja ska upp om 5,5 timmar och jobba så natt natt på er.

6 kommentarer:

  1. Men det är ju bara det att måsen inte får nå´n lön, utan är hänvisad till en brödbit då och då.
    Inte har den nå´n kamera med olika objektiv .
    Men jag är också lite´avundsjuk på fåglarna som kan flyga. Det verkar fritt. Inte med flygmaskin, utan med egna vingar.
    Och det får man väl kanske snart förståss, för en ängel blir man väl.

    SvaraRadera
  2. Om en brödbit inte skulle komma kan man ju alltid ta sig en fisk.
    Klart du ska vara mås brorsan. Trodde nästan när jag skrev nu att du är det...Nötmuffins det är bröd det! Fiska gör du och orange ben får du i solen ;)
    Syster Yster

    SvaraRadera
  3. Du brukar ju kommentera kommentarerna Micke.
    Vad är det som inte fungerar?
    Tittar Du inte in på bloggen ibland?

    SvaraRadera
  4. Ulla var det. Det glömmer jag jämt

    SvaraRadera
  5. Sorry att jag inte kommenterat, glömde liksom bort bloggen en stund hehe.

    SvaraRadera