16 november 2010

Nya tider, ny hobby och ett litet krutpaket.

Jaha,, så jag har en blogg ??  jaja  ja skriver väl lite på den daa :)
Ja nu var det verkligen länge sedan jag skrev och vad har hänt sedan sist då ??
Jo min lilla baby som var så snäll och söt där hon låg och jollrade har förvandlats ganska snabbt till ett underbart litet monster som kommer farandes i typ 50km/h i sin gåstol och krossar allt i sin väg.
Välter saker och äter allt som går att få in i munnen så mitt datarum är nu mera typ ett förråd med allt som är farligt för henne.
Hmm konstigt detta,  hur gräslig hon än kan vara så är hon min lilla älskling precis som mina 2 andra gull ungar är :)

Sist jag skrev här så var det sommar och jag blev anklagad för att ha skåpätit pannkakor och nu har det blivit vinter fast det är ingen snö just nu men det har iallafall varit det.
Min hobby som varit fotografering har fått klivit åt sidan för en ny hobby.
Det är inte så att jag kommer sluta men jag köpte ju ett gömsla och dagen efter det så blev det faktiskt dåligt väder och har inte varit nåt bra sedan dess tycker jag då jag är väldigt kräsen vad det gäller ljus då jag ju helst fotograferar fåglar och jag vill ha dem i rätt ljus annars kvittar det.
Min nya hobby påminner kanske lite om fåglar efter som det handlar om radiostyrda flygplan.
Min far höll på mycket med det som jag minns,, jag kommer inte ihåg att han flög nån gång men han hade många plan och han byggde på flera stycken.
Jag har många gånger tänkt att det skulle vara kul att börja men det har inte blivit av förens nu.
Mitt första plan köpte jag i Norge när vi besökte min sambos syster.
Hennes sambo och jag åkte och köpte oss varsit plan,, det tog inte läng stund innan det låg i soprummet.
Jag tror det längsta jag flög med det var 10 meter,  det var bara DRET.....
Nästa plan blev en Cessna och det flög otroligt bra.
Jag var ute med det några gånger ända till den kvällen det blåste lite för mycket så det hamnade i älven :)
Det blev att innhandla ett likadant till men det blev inge bra för motorn i det funkade inget bra så jag drog till hobbyaffären igen och så blev det ett metanolplan.
Det har jag flygit med en del och det är fortfarande helt och en del personer på klubben är imponerade att jag har slitit ut propellrar innan planet gått sönder hehe.

Nu har jag precis blivit klar med en ny modell,, en Warbird,, en Spitfire.
Den är 1,3 meter lång och 1,4 meter mellan vingspetsarna och jag har klämt i en 15cc fyrtaktsmotor som är lite för stor igentligen men det är ju bara bra,  tror jag :)


I helgen om det är bra väder så ska jag ta upp denna skönhet.
Jag har lite mer plan men det bloggar jag om en annan dag.
Nu ska ja slänga mig i bingen,, ha de så länge..

4 kommentarer:

  1. Börjar du på att bli ett proffs eller? Bettan.

    SvaraRadera
  2. Haha, nej du Bettan, det är lång väg kvar innan jag är det :)

    SvaraRadera
  3. Kämpa på bara, så blir Du kanske "propositör" (Lutfis uttryck för proffs) en vacker dag.
    Men glöm föralldel inte fotograferingen.
    När vi åkte runt på "ljusstråk" så var det en fotograf som hade utställning. 1.800:- kostade en. Rätt stor, men inget märkvärdigt alls. Det hade dina 2 löv slagit med hästlängder.
    Ulla

    SvaraRadera
  4. Japp jag skall kämpa på tills jag är propositör hehe.
    Nejdå jag kommer inte sluta fotografera.
    Ja jag skall kolla lite hur man skulle kunna sälja bilder för det skulle kunna vara bra med lite pengatillskott.

    SvaraRadera