24 mars 2009

Lunch i solen.

Idag var jag vid Picasso på lunchen igen, det var soligt men blåsigt och kallt.
Igår gjorde jag ett fynd,,, jag köpte en kamera, en Nikon D50, man kan säga att det är föregångaren till vår nya kamera D60 så våra objektiv funkar ju även på denna.
Den tar förvånadsvärt bra bilder, bilden på måsen är tagen med den.
Jag tänker inte säga vad ja gav för den men det var äckligt billigt :)
Jag köpte den faktisk för att jag och Malin ska kunna fota samtidigt när vi är ute för jag får ju alltid stå och titta på när hon fotar och det är trist :)
Om man tittar på bilden förstorad så ser man att måsen skiter på kortet men han var fin ändå tycker jag.

11 kommentarer:

  1. Det var väl roligt med varsin kamera. Den här tar ju fina bilder ser jag. Eller det kanske är fotografen som tar fina bilder?
    Fin fiskmås.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Kan Du inte ta en bild på skulpturen, så man får se hur den ser ut?

    SvaraRadera
  3. Ulla var det som ville det

    SvaraRadera
  4. Ja det är kul men samtidigt lockande att sätta ut den på Tradera haha.
    Ja det blir fina bilder och naturligtvis beror det även på fotografen.
    Ok ni ska få en bild på skulpturen då i nästa inlägg.

    SvaraRadera
  5. På tradera, sa Du. Sven, min kusin, hade plockat ut gamla akvareller, som han tänkte kasta. Hans dotter tog dom och satte ut dom på tradera och sålde alla, som dom v ar och utan ramar. Bra, eller hur. Hur gör man?

    SvaraRadera
  6. Okay,
    så du kan kiss the D60 goodbye, Malin lär ju inte släppa den ifrån sig...

    SvaraRadera
  7. Jättefin fågelbild!!

    D50 är ju den som jag har :)

    SvaraRadera
  8. Vad ska Du ha kamera till, Du har ju slutat att blogga. Jag har efterlyst en bild på Pablos skulptur, men icke. . . .
    Ulla

    SvaraRadera
  9. Snygg bild men som du skrev Ulla så har han inte tid att blogga numera han köper och säljer på tradera bara...
    Syster yster

    SvaraRadera
  10. Haha nä jag har varit asdålig på att blogga nu ett bra tag men jag ska skärpa mig nu.

    SvaraRadera