14 september 2009

ÄNTLIGEN!!!!!

Jag har länge velat plåta en Mandarinand men aldrig sett någon.
Har sett bilder på en som funnits i Kristinehamn och jag har varit och kollat en del efter den men som sagt utan resultat.
Idag på lunchen så åkte jag ned till ån för att sätta mig en stund vid vattnet för det är så skönt att komma ifrån jobbet ett tag.

Där sitter jag och glor på dessa gräsänder som jag har ca 5000 kort på i datorn och rätt som det är så kliver denna skönheten upp mitt framför mig :)
Det var en trevlig överraskning tycker jag.

En annan trevlig överraskning är ju det som som håller på att hända här hos oss dvs. den lilla bullen som jäser.
Det blir en rolig resa det :)

Nu är klockan 10 över 12 så jag säger natti natti.

6 kommentarer:

  1. Den anden var verkligen fin, hur ovanlig är en sån? Bullen ska bli otroligt spännande att följa, Bettan

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den fin :) vad jag förstår så är det inte ofta man ser dem, detta är min första någonsin och det säger ju en del med tanke på hur ofta jag har varit vid vattnet hehe.

    Ja visst blir bullen spännande :)

    SvaraRadera
  3. Är det verkligen en riktig and, eller är det nå´t skoj på gång. Jag har aldrig hört talasom en så´n.
    Så´na här bullar är ju inte ovanliga förstås.
    Den ska bli rolig att följa
    Ulla

    SvaraRadera
  4. Jo det är en riktig and men jag vet ej så mycket om dem igentligen men jag ska forska i det.

    Japp det ska bli kul.

    SvaraRadera
  5. Din bild är mycket finare än dom 4 som finns på google. Titta där så får Du se. Det verkade som om dom ville ha fler och var dom är tagna.
    Ulla

    SvaraRadera
  6. Aha ok det ska jag kolla upp :)

    SvaraRadera