22 september 2009

Mycket att stå i innför en fotohöst och vinter.

Ja som vanligt så är det mycket fotosnack här på bloggen och ni undrar väl förstoss när i hela friden ska han skriva om nåt som intresserar oss??
När ska han skriva om det som komma skall??
När inni hela glödheta helvete ska han skriva om bäbisar, blöjor, barnvagnar, Findus barnmat, mjölkersättning och allt sådant.
Ja ni ska se att det kommer snart det också men just nu idag så är det kameror som skrivs om här :) och föresten så kan jag berätta att jag har faktiskt beställt en Petson och Findus bok av Karro redan så det så.

Maria är väl så trött på mina fåglar här så hon har väl spärrat min blogg i routern vid det här laget, men om det skulle vara så att du råkar titta in här så kan jag berätta att jag bakade faktiskt en rabarberpaj härom dagen och jag tänkte inte ens på kameror eller fåglar under tiden haha.

Nu är verkligen hösten här med snabbt växlande väder fuktig luft blåst och kyla.
Jag vill ju så klart fota ändå men det finns saker jag måste ordna.
Mitt första projekt blir att göra en kamoflagedräkt så jag kan komma närmare mina motiv.
Min syslöjdslärarinna fullständigt älskade mig så det borde ju inte vara några problem att fixa till en sådan men det kommer bildbevis på detta senare när den är klar.

Nästa grej som jag vill ha är ett till kamerahus och jag har kommit fram till att det får bli en Nikon D200.
Det är ett proffshus som de slutade med för ca 1 år sedan, det är ett magnesiumhus och är vädertätat så det klarar lite hårdare tag och det blir bra när jag ska kräla omkring i terängen för ja vill ju inte ha sönder min D90.
Helst skulle man ju vilja ha ett nytt D300s men jag vill inte lägga ut 19000:- och jag har inte de slantarna heller så det så.
Sen var det ju objektiven, hmm ja de måste ju också klara av detta så jag ska försöka sy några fodral till dem så de inte tar stryk.

Jaja det ordnar sig nog detta hoppas jag och så har jag ju Malin som stöttar mig och är aldeles till sig av lycka innför detta med min utrustning hehe.
Nää nu ska jag lägga mig, pippin på bilden är föresten en Knipa om ni inte visste det.
Natt natt.

6 kommentarer:

  1. Du får alldeles för bra bilder för att sluta att fotografera, förstår jag.
    Undrar om det ligger i släkten det där med fotograferandet. Pappa fotograferade ju "Gud och alla människor". Det finns inte en kotte häromkring, som inte han har släpat ut i skogen och fotat. Han var bygdens erkända fotograf.
    Han var också byskomakare. Undrar när Du ska slå dig på att laga skor.
    Barnbilder kommer vi nog tt få se många.
    Jag undrar vart Marias blogg har tagit vägen. Jag hittar den inte på Malins blogg längre ?

    SvaraRadera
  2. Ulla var det ju som skrev det här.
    Jag ser verkligen fram emot att få se din nya kostym. Sy en mindre också , för det lilla barnet ska väl med ut i naturen.
    Ulla

    SvaraRadera
  3. Ja jag har förtstått att min morfar gillade att fota.
    Jag måste kolla igenom de där albumen nästa gång jag är där.
    Hade han ochså en Nikon ? haha

    Jag vet inte vart hennes blogg är ????

    Klart du ska få se kostymen när den är klar.

    SvaraRadera
  4. Nej för tusan inte en dräkt till den lilla aaaaaaaaaaaaa hjälp mig nån hahaha

    SvaraRadera
  5. Det här blir ju riktigt bra, ni behöver inte köpa varken kläder eller skor det fixar Micke. Bettan

    SvaraRadera
  6. haha du behöver ingen hjälp malin, han kommer bli jättesnygg.

    Jajemen Bettan detta fixar DL :)

    SvaraRadera