15 september 2009

Hösten kommer med stormsteg.

Det har varit klarblå himmel och skön sol hela dagen idag så jag har förträngt att det faktiskt är höst nu men löven skvallrar och påminner om läget.
Jag bestämde träff med Mandarinen igår att vi skulle ses på lunchen idag också men tydligen fick han förhinder för han uteblev lixom.

Men jag åkte dit en sväng efter jobbet och då var han där :)
Det kommer fler bilder på han senare.

Malin och Bettan var i stugan idag och plockade kantareller så jag stekte några åt mig som jag mumsade på till Idol.
Som tur är så äter ju inte Malin svamp och det tycker jag är rätt bra :)

Jag tycker det är ganska otroligt igentligen detta med Idol, altså alla de som är så dåliga att man vill skjuta dem.
Visst är det så att de flesta bara vill vara med på tv och spexa men så finns det ju några få som verkligen tror att de har en chans, vad tänker de?
Förmodligen har de alltid sjungit med hörlurar till musik så de aldrig hört sig själva och skolkat från ALLA engelskalektioner.
Jaja det är kul att se iallafall.

Nu blir det en dusch sen ska ja in i sovrummet och träna på barnvisor men jag kör utan lurar och på svenska så det ska nog gå bra om inte Malin slår ihjäl mig.

Natt natt.

2 kommentarer:

  1. Tyvärr är det höst. Det var pappas favoritårstid. Han tyckte så mycket om färgerna. På tal om idol, som jag har tittat på ibland, så har ju dom som får spela gitarr till, ett försprång. Det låter ju aldrig bra när dom sjunger "a capella" (säkert felstavat)
    Men en del har varit för bedrövliga. Sovrar dom inte ut dom sämsta i förhand.?
    På tal om att sjunga med hörlurar vet jag en unge som satt ooh sjöng till countrylåten "Hustone" på en skiva vi hade.
    Men han sjöng "njursten, njursten, njursten"
    Det lät roligt. Så lär dej texterna till barnvisorna ordentligt.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Hahaha den ungen var nog jag det.

    Jag var för trött för att träna på dem igår det får bli en annan dag.

    SvaraRadera