21 juli 2010

Första morgonen i gömslet gav utdelning.

Ja det blev utdelning direkt detta med gömslet,, klick sa det och så hade jag fotat min första Propeller-mes haha.
Nej men faktiskt så var jag på ett ställe där jag har varit några gånger förut och försökt fota Knipor men det är och förblir totalt omöjligt för de sticker redan när man kommer med bilen.
Jag har ALDRIG varit med om räddare fåglar än de på det stället.
Änderna där sticker i precis samma ögonblick som du bara skymtar dem genom vasstråna, helt sjukt.
Därimot så finns där ett gammalt dött träd som jag sett att småfåglar sitter i ibland.
Jag har försökt fota dem men inte kommit tillräckligt nära men idag så satt jag med gömslet och kunde i lugn och ro ta mina bilder och vara så nära som jag ville vara.
Nu var inte vädret på min sida idag det var grått och mulet och då såg jag till att även mina bilder blev det.
Kan vara rätt snyggt med silluettbilder i svartvitt tycker jag.
Inatt skall jag till ett annat ställe där det finns Trana, häger, enkel beckasin, rödbena och kärrhök.
Ja var där nu ikväll och såg Trana, häger och kärrhök precis där jag skall slå upp mitt gömsle.
Ha de gött, nu är jag trött :)

3 kommentarer:

  1. Med andra ord så ska Du till nå´n mosse.
    Det var ju roligt att Du "fick napp" första gången .
    Lycka till i fortsättningen,
    tranorna älskar potatis

    SvaraRadera
  2. Ja skall nog till någon mosse snart men inte ännu,, ja tar nog mossen hos dig tror jag.
    Ok,, funkar det med strips ? :)

    SvaraRadera
  3. Klart! nån annan potatismodell äter väl inte du ;P
    syrran

    SvaraRadera