23 juli 2010

Inget vidare bra väder.

I Torsdags morse var jag på plats i gömslet där jag hade bestämt att jag skulle vara.
"Men" som gayen i let´s dance säger,, vädret som jag önskade var nån helt annan stans.
Det var så mulet så jag vet inte ens var solen gick upp och så blåste det en del som ni kanske ser på vattnet.
Inga snygga speglingar här inte :)
Men men det kommer fina dagar hoppas jag.
Det roliga var att jag fick se att gömslet fungerar och att det var väl värt pengarna för denna Häger som jag plåtade flög 1,5 meter precis över mig och han hade inte en susning om min närvaro.
Jag såg ett skäggdopping, gäss och änder men jag fotade inte för det är inge kul när man inte har morgonljuset tycker jag.
Imorgon verkar det som att solen kommer närvara en del så då kan det bli fler bilder.

4 kommentarer:

  1. Den där bilden på hägern var ju fin.
    Betr. tranorna så ska det nog vara vanlig potatis.
    När Gustav Winther satt ute och sorterade sättpotatisen och vände sej om fick han se tranorna stå och äta där han slängde dom små.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Tack mamma, ok så de gillar altså inte strips hehe.
    Jaså då var de med andra ord rätt så nära och orädda då.

    SvaraRadera
  3. Ja, dom stod bakom ´ryggen på honom och åt av det han slängde. Det sa han i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Ok, ja han var väl inte den som talade osanning vad jag kan förstå.

    SvaraRadera