20 juli 2010

Nikon 300mm 2,8, grymt men för kort brännvidd för vissa djur.

Haha nu jävlar ska det bli plåta av.
Under en lång tid har jag funderat på gömsle eller en lövcamodräkt,, och idag blev det inköp av båda två.
Jag har sålt iväg 2 st objektiv som jag inte använder så jag slog till och det blev en bra slant över också :)
Gömslet är i princip en skitskön stol som man fäller upp ett inbyggt tält över.
Det finns fönster åt alla håll som man enkelt kan täcka för innifrån.
Fotografering kan i nuläget endast ske framåt och lite åt sidorna men ja ska modda lite så jag kan köra ut objektivet lite var jag vill.
Camodräkten är en jacka med byxor i nät med en massa tyglöv påsytt den är supertunn och var skön att ha på sig.
Den skall jag kompletera med en camomask och handskar senare :)
Detta är ett försök att komma närmare motivet,, jag fick välja på detta eller ett objektiv för ca 90 000:- så valet var inte så svårt :)
Inatt kl 03,00 bär det ut för en första test.

Jo det var en sak till, jag köpte dessa prylar på Outdoor Xtrem i Örebro,, "mycket bra personal" de rekomenderas starkt.
Jag sa att om man kommer från Karlstad och handlar dessa saker så ingår det väl en lockpipa?
Ja visst gör det de sa han och gav mig "Harens Ångestskrik" hehe.
Den skall vara grymt bra för räv så vi får se om jag får en räv på sensorn i morgon bitti.
Ha de gött.

4 kommentarer:

  1. Grattis till inköpet. Det ska bli spännande att få se vad det blir för resultat.
    Det där kan nog bli en rolig lekstuga för Nellie om hon får bestämma
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Har du suttit hela natten inne där? Bettan.

    SvaraRadera
  3. Tackar Mamma, ja det skall bli spännande.
    Men nu är det ju en sak till som jag måste lära mig nämligen djurens beteénde.
    Det är inte bara att stövla ut och sätta sig någonstans och tro att det skall komma Kungsörn, apor, tigrar, rävar och allt möjligt hehe.

    Ja visst är jag skön Maria :).

    Nej då Bettan jag satt nog till kl 10 i morse fast på 2 olika platser.

    SvaraRadera