16 februari 2009

Fågel och objektiv.

Igår var jag uppe hos min kära mor i fågelparadiset,, bara ett litet problem och det är att de är så satans snabba.
Man står och tittar och så plötsligt ser man fågeln, man slänger ögat i sökaren på kameran och då är ju redan fågeln i en annan kommun ju hehe.
Jag lyckades till slut få denna bilden på en pippi men vägen till en superduktig fågelfotograf är rätt lång tror jag :) jag har nog mycket träning framför mig med mitt Telezoom 70-300 Tamron objektiv.
En annan sak som hände igår var att jag efter en satans massa velande äntligen åkte och lämnade tillbaka mit Macro-objektiv som jag köpte på NetOnNet i Ullared.
Jag måste säga att det är MYCKET trevlig personal på NetOnNet i Örebro det var ett trevligt bemötande och inga sura miner för att det var ett återköp, bara possitivt tycker jag.
Så nu börjar jakten och sökandet efter vad jag ska ha för objektiv istället, ursäkta på förhand till alla som får stå ut med mitt eviga tjat om detta dagarna i ända HAHAHA

2 kommentarer:

  1. Ja., det var ju en trevlig bild på talgoxen.
    Jag har fått tjata mycket med dom om hur de ska posera, men det blev snyggt. Är det med objektivet som Du lämnade tillbaka.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Ok så det år du som lärt dem att inte sitta still när någon annan än du ska fota dem ? :)
    Nej bilden är tagen med ett annat objektiv.

    SvaraRadera