18 februari 2009

Försenad Julklapp

Idag kom mina goa barn hit igen och de hade med sig en lite försenad julklapp till mig :) :) :)
Ett gäddrag och detta är min favorit, i de vattnen där jag fiskar gädda finns det inget bättre än detta.
Jag kan berätta om en helt otrolig fisketur där och som tur är så var jag inte själv utan Malin stod brevid så jag har bevis, jag gick ned till vattnet tittade mig omkring och sade "där står han" samtidigt som jag slängde ut draget.
I samma ögonblick som draget nuddade vattenytan så högg gäddan på exakt ett sådant drag.
Karro var med när jag kastade bort mitt sista gäddrag i höstas och hon memorerade altså hur det såg ut för hon hörde väl på antalet svordomar att det draget vill jag ha ett nytt haha.
Tackar tackar Cissi och Karro.

4 kommentarer:

  1. Då blir det gäddfiske igen, nu då. Det var ju bra med julklappar så sent, men Du vet ju att julen varar än till påska. Och jag har inte tittat längre in under soffan än. Det kan finnas mer .....
    Ulla

    SvaraRadera
  2. inte alls dumt julklappar i februari, bettan

    SvaraRadera
  3. Det vet jag ingenting om ;) / Malin

    SvaraRadera
  4. Japp det ä kul med sena julklappar, ja i sommar så ligger bjässarna i Vikern illa till :)
    Du Malin får ju en julklapp varje dag när jag kommer hem ju :)

    SvaraRadera