15 januari 2009

Foto till lunch.

Idag på lunchen var jag och tittade på Picassoskulpturen för första gången sedan jag började jobba i Kristinehamn.
Ursäkta men det var det fulaste ja sett i hela mitt liv tror jag, jag tog kort på den men ja vill inte ens se på dem och ännu mindre ha dem på min blogg.
Därimot tog ja ett kort på två fjädrar som låg på marken av den anledningen att ja ville labba lite med bilden när jag kom hem.

Så här är det ju en ganska trist och meningslös bild eller hur ?
Men när man klippt och jobbat lite med färger och ljus så blir det ju riktigt vackert tycker ja.
Vart vill jag komma med detta då?? ja att om man jobbar lite på saker som man inte gillar eller tror på så kan det bli bra i slutändan.
Ja får åka ut till den skulpturen fler gånger och titta på den så kanske ja gillar den till slut :)

5 kommentarer:

  1. När jag hör att den är av Pablo Picasso så forstår jag att det kan vara lite svårt att se vad den föreställer. Men han hade nog tyckt att det var roligt att Du hittade ett alldeles eget konstverk där Men Hur kan Du
    leka med färgerna så där, Hur går det till?

    SvaraRadera
  2. Ulla var det som kommenterade

    SvaraRadera
  3. Ja det kanske han skulle tyckt var roligt, och detkanske var hårda ord från mig angående hans konstverk :) Förlåt Picasso men det va inte riktigt min stil hehe.
    jo det är ett program som heter Lightroom som ja leker i.
    Ja ska ta med det och visa dig nästa gång vi kommer upp.

    SvaraRadera
  4. Tackar tackar, ja ä faktiskt nöjd med den själv också :)

    SvaraRadera