21 januari 2009

Jag vill inte träffa polisen imorgon.

Hej på er, idag tyckte platschefen att jag skulle testa en av våra nya Opel Insignia så jag tog nycklarna till den gick ut i mörktet och klev in i den.
Måste säga att ja trivdes i den, inredningen är helt otroligt snygg och man känner sig som om man sitter i en riktig värstingbil. Det är inbyggd navigator i den modellen ja åkte i idag och när jag svängde av E18 så sa tanten i panelen att det är dålig sikt och riskt för halka på den vägen ja kom in på :) coolt tycker jag.
Mitt minus till denna modellen är motorn, 1,8 liter utan turbo.
Jag är ju van med min Saab 9-3 2,0T 256HK 419 nm så när jag skulle köra om en lastbil så trodde jag först att växeln hade hoppat ur, ja stampa gasen i golvet och det hände inget alls.
Men det är en underbar bil och jag ser fram emot att prova de andra modellerna vi har på jobbet.

Nu till den riktigt jobbiga saken, när jag kliver ur i Karlstad efter min nästan 5 mil långa bilfärd så får jag se att bilen saknar nummerplåtar..... altså är den förmodligen inte registrerad ännu.
Exakt vad ska jag säga om polisen stoppar mig imorgon ?????? jag tror att det är 1500:- i böter för detta om de tar mig så jag lär få åka tidigt till jobbet imorgon haha.
Jag berättar imorgon vad som hände, ha de gött så länge.

4 kommentarer:

  1. Jojo så går det när man är lite för ivrig.
    Hur mycket får du i provision för säljsnacket?
    Antagligen mindre än vad det kostar dig om du åker fast.
    Avvaktar med spänning del 2.
    Syrran

    SvaraRadera
  2. Ja får inte ett smack för det snacket haha, man jag lovar dig den va go på nåt sätt. Det kommer bli en del 2.

    SvaraRadera
  3. Du får väl skylla på firman, om dom nu bryr sej om det. Bilen var snygg i alla fall. Du ska vakna tidigt då, förstår jag.
    Ulla

    SvaraRadera
  4. Ja det hade ja gjort, ja det ä faktiskt riktigt snygg den bilen.

    SvaraRadera