24 januari 2009

Lördag efter blomsteraffären.

Yeah jag överlevde, och det blev inget Ikea och faktum är att det diskuterades inte ens om det haha.
Dock så har jag något som jag måste berätta, något jag måste erkänna, jag ska kliva ur garderoben typ :)

Vi gick in i blomsteraffären jag gick med bestämda steg för att komma runt så fort som möjligt till utgången igen och det gäller att ha bra fart på rakan och prata om något som gör Malin intresserad för där står alla svindyra krukor som bara måste köpas för att någon månad senare tryckas in i någon garderob eller skåp för att färgen är fel till gardinerna eller nån duk.

Innan första kurvan hände något, jag stelnade till, där stod den, en liten oskyldig växt, det var inget speciellt med den men jag kände att den ska jag bara ha, lägg av nu tänkte jag fortsätt att gå din jävla fjolla men jag kunde inte.
Jag tog upp den och då var det bara kört, jag skulle bara ha den.

Så nu sitter jag här med en stor hög med böcker om växter och försöker ta reda på hur jag ska sköta denna lilla hjälplösa........... haha nej då så illa är det inte, visst jag köpte den, jaa gillar den men gränsen måste gå någonstans, läsningen om den får nog bli en annan dag :)

12 kommentarer:

  1. Aloë húmilis, antagligen. Blomar i mars/april med långa klasar om det är rätt. Och det är det. Full sol på sommaren, inte för mycket vatten.
    Svalt på vintern och ytterst sparsam vattning
    Varsågod!
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Bra mamma det stämde, tack för det nu behöver jag ju inte läsa om den :)

    SvaraRadera
  3. Det var ju roligt att jag träffade rätt Jag har för mej att Aloe är en medicinalväxt också, som är läkande för sår mm.
    Ja,jag har målat båda, Wadköping är en akvarell och moder jord olja.
    Lycka till med blomman
    Ulla

    SvaraRadera
  4. Ja det var det och jag hade väl inte trott nåt annat heller med tanke på hur mycket böcker du har haha.
    Ok då kan jag kanske äta den om jag får magsår då ?
    Ja jag tyckte jag kände igen tavlorna, jättefina jag kanske får ha ett vennisage här framöver med dina kontverk, men jag måste få klartecken från Malin först för det var ju hennes idé först :)

    SvaraRadera
  5. Berith skrev att hon tyckte om "moder jord"och jag skrev på bloggen till henne att Malin kunde förklara hur jag gör. Jag strör ju på pigment, ströpplar och sen letar motiv. Men det där har jag talat om för Malin.
    Ulla

    SvaraRadera
  6. Ok, det där lät som jag på lördags och söndags mornarna fast jag strör kaffe i kaffebryggaren och ibland lite utanför, sedan ströpplar jag omkring och letar efter min morgonrock. För er som undrar vad "Moder Jord" är så kan ni se den tavlan på denna adressen http://hagarna.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Det där sista var både fyndigt och roligt, och med ditt kunnande om "strössel" tror jag att Du är rätt person att förklara för Berith hu det går till.
    Ulla

    SvaraRadera
  8. Hahaha.....
    Kul!
    Jo med tanke på hur många böcker du har ägt (1 tror jag det var. Om fiske och med mycket bilder) så förstår jag att du blev glad åt hjälpen på den fronten.
    Aloe kan man bryta blad från och smörja direkt på om man ev skulle bränna sig om solen kommer fram nåt i sommar. Det är en kanonväxt. Tålig och snygg. Tur att du har hjälp av Malin så den inte dör direkt.
    Suz

    SvaraRadera
  9. Haha ja ibland glimmar jag till och blir lite lustig :)
    Jag får nog träna lite med pigment innan jag förklarar för bettan hur detta går till.
    Jag hatar ju att läsa men ja har faktiskt haft fler böcker, en om fiske som sagt sen en som hette Rulle på Rullseröd tror jag men ja vette fan vad den handlade om.
    Sen hade jag ju Mannens bästa vän som handlade om.... ja ni vet där nere lixom :)

    Ja det blir nog så att det är Malin i slutändan som räddar livet på den lille stackarn, Tack på förhand Malin.

    SvaraRadera
  10. Hmm det där lät konstigt, jag skrev att det blir Malin som räddar livet på den "lilla stackarn"
    Jag menade då växten och inte "den där nere" som jag nämnde i texten ovanför hehe

    SvaraRadera
  11. Hahaha jo du försök få oss att tro det du.
    Nu vet vi!
    Suz

    SvaraRadera