31 januari 2009

Ur vilket djur?

Hej på er, vi tar en snabbisgissning idag, denna lilla hårdrockar sköldpadda eller vad man ska kalla den är delar av ett djur som lever i vatten.
Jag åt sådana djur och pillade lite med besticken, pillade isär den och fick då fram denna varelse som altså är en del av djuret.
Jag åt inga mer sådana den kvällen men nu äter jag dem igen haha

Frågan är altså:
Detta är en del av ett djur som lever i vattnet, Vad är det för djur?

Ni får även ge ett namnförslag på honom om ni vill :)

17 kommentarer:

  1. Usch, det där har väl varit i en mussla. ÄterDu såna. Ev. i nån havskräfta, eller krabba. Ja inte vet jag. den är så förvillande lik en ekorre så "krabborre" kanske.
    Bilderna är tagna nere i rummet på gamla stugan och ugnen finns kvar.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Ja Malin jag ska suga på de namnen.
    Idag sa malin att idag kanske vi får fira 1000 och jag fatta ingenting va hon menade, sedan gick hon in på min blogg och blev just det, den 1000:e besökaren så grattis Malin :)

    Jaha du ulla ja vi får se om du har rätt, imorgon får ni veta vad det är och då ska jag även döpa bilden.
    Mitt namnförslag är "Rockabilly Sune" haha

    SvaraRadera
  3. Jodå Maria det får du visst, och sen vill jag ju ha namnförslag ju :)

    SvaraRadera
  4. Jag har sett bilden förut så jag vet ju svaret.
    Namnet får antigen bli "Rebell Kjell" eller "Bråkmakare Persson" :)

    SvaraRadera
  5. tror också att det är ur en mussla, annars är det nåt dom plocka bort när du var inne på operation, bettan

    SvaraRadera
  6. Det där sista Bettan, där slog Du nog huvet på spiken, för det verkar vara sytråd med, men , å andra sidan, Micke vistas ju inte i vatten, men en och annan gång har han väl halkat i,
    Ulla

    SvaraRadera
  7. Tjo vi hann vara med.
    Pontus tror på en mussla.
    Jag tror på en gädda.
    Namnförslag: Gugge eller kurt den stympade.

    SvaraRadera
  8. Haha men Bettan va otäck du är, fy fy fy nu vill jag inte äta såna mer .

    Ja har väl i princip vuxit upp i eller vid vatten ju och visst har jag väl halkat i ibland, en gång tog jag med en hel jävla brygga under ytan haha

    Ja syrran ja var orolig att ni skulle missa detta, Kurt den stympade hahahaha

    Ja medelar lite senare idag vad svaret är :)

    SvaraRadera
  9. Jaha då var det dags för svaret.
    Jag hade köpt pizza, en Marinara och när jag åt den så höll jag på att bita av varenda tand i munnen då det var väldigt stora musslor på den som var fulla i små stenar faktiskt.
    Det var därför jag pillade isär en av dem.
    Så det rätta svaret är altså Mussla.
    Grattis Ulla, Bettan och Pontus.

    Sen har vi namnvalet, tack för alla förslag jag kom fram till 2 som slogs om första platsen.
    De nominerade är "kurt den stympade" och "Rebell kjell"
    Och vinnaren är... ( trumvirvlar och total tystnad i typ 5 min ) det guldfärgade kuvertet sprättas, ( kamerasvepningar mer fucking trumvirvlar, nervösa svettande deltagare som nästan gråter ) Det vinnande namnet söndagen den 1/2 - 2009 är...... Rebell kjell!!!!
    Bomber konfetti ballonger laserljus och hela dreten.
    Grattis Maria.

    Denna va ju faktiskt ganska lätt :) vänta bara till nästa då ska ni få nåt att bita i , tack alla :)

    SvaraRadera
  10. ASG!
    Detta var ju nästan som en prisutdelning på riktigt!
    *rättar till galaklännigen i guld, spottar konfetti och beger mig på höga klackar mot röda mattan*
    Tacktalet blir levererat på tisdagen när jag anländer till metropolen.

    Over and out!

    SvaraRadera
  11. Det var ju skojigt att vi vann, men där ser man vådan av att äta pizza. Man kan praktiskt taget få i sej vad "skit" som helst. Håll dej till älg istället. Grattis till mej, bettan och Pontus
    Ulla

    SvaraRadera
  12. Pfftff....det såg väl alla att det var en del av en gädda.
    Haha tack för att jag blev nominerad.
    Pontus bockar och tackar.
    Det här är kul.
    Hur blir det med spitts release party på lördag?
    Syrran

    SvaraRadera
  13. Haha ja visst var det Maria, ja vill se dig i högklackat hoppas du tar med dem till talet men se till att spotta färdigt innan du kommer :)

    Ja ulla det va kul och ja den pizzan va farlig men annars går det bra vettu.
    Älg är ett säkert kort, grattis ännu en gång.

    Jaha syrran exakt var i gäddan sitter den där då? haha
    Klart det namnet skulle med det var bra som tusan.
    Tack själv pontus och Grattis.
    Jag tycker också det här är roligt :)

    Angående Lördag så sa Malin att du frågat om det för en tid sedan och jag fattade som att hon sagt till dig samtidigt som hon trodde att jag hade hört av mig till dig haha, vi kan inte komma då tyvärr för vi hade bestämt att vi ska åka till Ullared då och shoppa.

    SvaraRadera
  14. Tyckte att det skulle varit roligt att rocka loss med brorsan på krogen. Det har jag aldrig gjort men vissa saker kanske är bäst att bara drömma om.
    God natt!
    Syrran

    SvaraRadera
  15. Haha du ska se att det går fler tåg, ja ser fram emot en sådan resa, natti natti

    SvaraRadera