27 januari 2009

Gissa bilden tävlingen avklarad.

Jaha gott folk, då var det tisdag och dags att avslöja vad det var på bilden :)
Det var många bra förslag tycker jag, ingen prickade helt rätt vilket jag nästan trodde att både du Ulla och Suz skulle göra då ni faktiskt har hållt på med växtfärgning och ja tror mig har läst att detta ibland används till just det.

Jag fick istället två vidriga förslag av just er två haha, Ulla tror du jag skulle visa hela världen hur mina spyor ser ut ? haha, och du då Suz, dig kommer man ju aldrig få bjuda på mat om du tror att våran älggryta ser ut så där haha

Som sagt ingen gissade helt rätt vilket skulle vara Lav men nu är det så här att i en lav så ingår det alger så ni som gissat på det får rätt.
Visst det finns förmodligen alger i bottenkägg som Maria och andra gissade på men jag måste vara lite hård och inte ge rätt för det :)

På delad första plats är altså Victor och Suz, grattis :)

Lavar är organismer bildade av ett symbiotiskt förhållande mellan en svamp (huvudsakligen en sporsäcksvamp) och en ALG, eller ibland en cyanobakterie (tidigare kallade blågröna alger). Svampens roll är att utgöra stödjevävnad och skydd samt att suga upp vatten, medan algen genom fotosyntes bidrar med energi.
Detta tyckte ja var roligt så det kommer jag göra om snart igen och då skall det även ingå något pris.

12 kommentarer:

  1. Jag slapp hamna på prispallen alltså!? Hoppas jag har samma flyt nästa gång *duckar för eventuella framtida priskramar* Hihi...

    SvaraRadera
  2. Grattis till Viktor, Amandas kille. Jag vill vara med när Du kramar honom. Micke.
    Det här var roligt, gor om det
    Ulla

    SvaraRadera
  3. Ja hoppas på du, dels får du en för ditt bottenklägg och du får en till för det med glaserad keramik vilket det faktiskt ser ut som.
    Rulltårtan kan vi diskutera om när du kommer hit haha.

    SvaraRadera
  4. Ja du ulla, bara jag får klartecken av Amanda så ska ja nog klara av att krama om den pöjken :)
    Japp detta ska jag göra om ganska snart igen.

    SvaraRadera
  5. Måste fråga hur du kunnat zooma in så mycket?
    Glömt berätta att du köpte ett makro eller?
    *avundsjuk isåfall*

    SvaraRadera
  6. Nej Maria du kan andas ut :) Zomat i photoshop men jag har fått lite övertidspengar så vi får väl se vad som händer haha

    SvaraRadera
  7. Den kommentaren tog sin tid. Hela 8 minuter för att vara exakt. Trodde du satt med pekfingret klistrad till F5, haha...

    SvaraRadera
  8. Ursäkta mig men fingret räckte inte till den tangenten från toan haha

    SvaraRadera
  9. Jaha då får vi tacka Viktor och jag.
    Det var en kul idé med fototävling.
    Älggryta hoppas jag på att få någon gång.
    Tänkte att den stått och saftat till sig liksom. Man kan ju "glömma bort mat" om något annat kul dyker upp.
    Jag glömde en blåbärspannkaka i undre ugnen i min första lägenhet. Vi gick och luktade mamma och jag i en vecka. Jag öppnade luckan och tittade och resten får ni tänka ut själva. Den skulle det varit en bild på. Undrar vad ni gissat då...gräs kanske...långt.
    Hej och tack igen. Får se om jag återkommer med Viktors ev svar på vinsten.
    Kram Suz

    SvaraRadera
  10. Det är jag som ska tacka ju , bara kul med en blogg där det häder lite tycker jag :)
    Ja jag tycker detta var kul det ska bli mer av denna vara .
    Visst ska du få gryta av oss om du törs och vill :)
    Haha ja vet hur det kan se ut har själv glömt saker på vissa ställen ibland, ingen trevlig syn efter några veckor haha
    Ja vi får ta det lungt med Victor ja vill ju inte skrämma ihjäl han innan vi ens träffats haha.

    SvaraRadera
  11. Hej igen!
    Viktor hälsar och tackar.
    Amanda upplyste honom om ditt extra knäck....
    Ja du vet ju vad.... stormtruper i Star Wars.
    Han blev sugen på en autograf.
    Det borde ju vara lätt ordnat.
    Suz

    SvaraRadera
  12. Hehe, visst ja kommer över i dödstjärnan vettu så ska han få en autograf :)

    SvaraRadera