19 januari 2009

SNÖ!!!

Imorse vaknade jag och trodde ja skulle dö när jag fick se att det hade kommit rätt mycket snö.
Första tanken som slog mig var att jag var liten igen för då var det ju snö men ganska snart insåg jag att jag inte vaknat riktigt och att jag fortfarande var dretgammal.
Sen kom paniken, jag hade legat och dragit mig så nu skulle jag inte hinna till jobbet i tid.

Väl ute i en snöfri bil som tog ett tag att borsta av så fick jag sitta och titta på en gubbe med bil och kärra som juckade in och ut i en port in till en gård dit han skulle.
Jag var lixom tvungen att vänta tills han hade kommit ur vägen så jag kunde komma förbi och det tog säkert 70 min kändes det som men iallafall 7 min.

Skitsamma tänkte jag, vi har ju snö ! jag hade förmodligen fortfarande inte vaknat till ordentligt och ganska snart insåg jag ju att det var samma sak denna gång som alla andra gånger det kommer snö nu för tiden nämligen på + sidan av nollan :(
När jag kom hem så ville sambon ut och vi tog med kameran såklart och plötsligt hände det...
snö som inte töat bort från en gren, jag slet fram kameran och lyckades få dessa två bilder.

2 kommentarer:

  1. Vad fina bilder. Men nog har ni vl snö kvar? Jag har säkert fått 5 - 6 cm. Och det ligger kvar fast det är + . Och i morgon skall det fortsätta. Får ni slut på snön i Karlstad, så är ni väkomna hit. Här finns det.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Tackar, ja vem vet jag kanske kommer förbi i helgen.

    SvaraRadera