10 januari 2009

Vänern.

Jag och Malin åkte ut en sväng och hamnade i Fiskvik utanför Hammarö. Det var typ 4+ ute men jag lovar att där ute på udden trodde jag att skallen skulle explodera av köld.

Det var fint när de feta vågorna slog i stenarna så det skvätte.

Solen var ju som vanligt inte framme när jag är ute med kameran så jag behandlade bilden för den inte skulle vara så grå och trist.


Detta va den ända solen vi fick se i Fiskvik idag men det var iallafall skönt att vara ute ett tag.

Nu ä det snart kväll och dags att äta och för er som inte vet vad ni ska äta idag så är mitt tips Tacos som vi ska mumsa på ikväll.

De som vill får gärna berätta vad ni ska äta och även skriva receptet för det blir ju en dag i möra med och då har vi inget planerat va ja vet :)

16 kommentarer:

  1. Vi ska också ha Mex-kväll!
    Bli nachos, tacos och kryddat pitabröd med tillbehör. Till efterrätt serveras det kladdkaka utan ägg och mjölk.
    Smaklig spis till er!

    SvaraRadera
  2. Tackar för kommentarerna, jag är faktiskt själv väldigt nöjd med bilderna, och tackar för mat-tipset, det där med efterrätt har vi inte tänkt på. Bra där tack :)

    SvaraRadera
  3. mycket snyggt foto, men det ser kallt ut.
    Ät rönnbärsfilégryta, men det äter ju inte Malin förståss.
    Ulla

    SvaraRadera
  4. På den sista bilden, som är pampig, är det antagligen "vår Herre" som har gläntat lite på "pärleporten" Tror Du inte det?
    Ulla

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Härligt ljus i sista bilden.
    Vi åt thai på restaurang.
    Kan inte receptet tyvärr ;)

    SvaraRadera
  6. Tack Ulla, Ja rönnbärsfelégryta ä gott, men var i hela världen tog receptet vägen haha. Ja du har kanske rätt med det där om vår herre, nu ä det ju inte så att ja ä troende men när man tittar på bilden så är det ju mäktigt. Du som åt på thai restaurang ä ja fett avundsjuk på för det längtar jag efter :)

    SvaraRadera
  7. Ok, det ä ju görbra ju, då lagar du det imöra så bloggar ja under tiden. Tack gumman :)

    SvaraRadera
  8. Vi vänder på det istället. Du lagar maten tills jag slutar jobbet...KANON!

    SvaraRadera
  9. Ja det kan ju va en bra ide, vi testar det :)

    SvaraRadera
  10. Reseptet finns på min blogg idag, om Du inte hittar det
    Tack för kommentarerna om bilderna. Jag är fktiskt mycket nöjd själv. Att fota med en sån här kamera är ju fantastiskt. Inget funderande på olika inställningar, skärpa o.s.v. Ett under, det är vad det är
    Ulla


    Receptet finns på min blogg idag., om Du inte hittar det. Tack för kommentarerna om bilderna. Jag är mycket nöjd själv. Det är ju lätt att fota med en sån här kamera. Inget funderande på bländare, tid och skärpa. Det sköter sej ju själv. Fantastiskt
    Ulla

    SvaraRadera
  11. Nu fick Du det 2 ggr, men det kommer inte an på mej. Det stod kan inte publiceras. Försök igen och då gjorde jag det.

    SvaraRadera
  12. Ok låter bra det då ska jag blogga lite så vi får mat här nån gång haha

    SvaraRadera
  13. jättefina bilder, ni är ju proffs mallan och du, bettan

    SvaraRadera
  14. Man tackar Bettan, nja proffa va väl att ta i hehe, men får vi hålla på ett tag så närmar vi oss joppas jag.

    SvaraRadera