17 januari 2009

Lördag med fotografering och en sjukt god gryta.

Idag var vi och fotade i Bomstad och vid Skutberget.
Jag önskade att vi skulle ha sol idag men det var molnigt och det blåste kallt vid vänern precis som förra helgen.
Mitt mål var att träna på att få motivet så exakt i centrum av bilden som möjligt.
Fasen! Det kändes ju så bra när jag tog det, den hamnade ju på tok för långt ned i hörnet ju :(
Jag får prova igen med ett större motiv kanske.
Yes!!! där satt den mitt i prick. Den gammla kärran har jobbat färdigt.
Ikväll ska ni veta att jag har ätit nåt som var så gott så det vet ni inte, faktum är att det var så gott så det vattnas i munnen när jag tänker på det.
En älggryta med älgstek skuren till grytbitar, morot, lök, trattkantareller och diverse kryddor som jag inte vet vilka det var då det var min sambo som gjorde den.

Till detta var det potatis, ris och sallad och ett rödvin som heter Conte Di Lucca.
Jag kan inte påstå att jag är någon expert på vin men detta vin tillsammans med en viltgryta spöar allt.

Det vinet fick jag som en försenad julgåva nu i veckan av en leverantör på jobbet.
Nu ska jag gå och leverera lite kärlek till min sambo i tv-soffan som tack för en trevlig dag och en sjukt god middag.


7 kommentarer:

  1. Det där lät gott. Älgkött har en viss mustig smak som slår det mesta. Det är jag ju, som Du vet, uppfödd på. Rökt älgkött är så gott så det går inte att beskriva.
    Jag har varit vid Åsen nån gång, men då fanns ingen stuga kvar. Jag har plockat bort larmet och alla telefoner. Nu har jag bara bredbandet och en telia i och då går det.

    SvaraRadera
  2. Tänk att en liten torr blomma kan bli så fin. Det ser man inte när man går förbi den.
    Varför skall Du nödvändigtvis ha det vesäntliga i mitten?

    SvaraRadera
  3. Ursäkta, jag ser att jag kastade om bokstäverna. Ska naturligtvis stå "väsentliga"
    Rätt ska vara rätt.

    SvaraRadera
  4. Ja det kan man tro att ni ätit mycket älg där i skogen. Jaha det va ju konstigt med telefonen tycker jag.
    Nej det är inte nödvändigt att det är i mitten.
    jag tycker det är fint när det är lite annorlunda som den bilden är, det får folk att fundera lixom.
    Det jag skrev där va ju lite bus hehe att jag skulle fått den så snett.
    För alla er som kanske undrar vad "Åsen" är så kan ni läsa det här http://hagarna.blogg.se/
    Ja resonerar så att man kan ta kort på precis vad som helst, allt kan bli vackert när man jobbat med det lite sedan.
    Man klipper bort sånt som man inte vill ha med och justerar färger.
    För er som undrar så är Anonym i dtta fall min mamma som glömt att signera sina inlägg hehe.

    SvaraRadera
  5. Grytan som vart kvar gjorde jag matlådor av, inte skulle ni tur att han kunde låta bli dom. Sluta med att en låda var tom när jag väl skulle frysa ner dom. Kanske är bäst att kolla frysen oxå, han är ju makalös att gå upp på natten och äta. :)

    SvaraRadera
  6. har du riktig tur så kanske det finns nån älgstek kvar i frysen här, bettan

    SvaraRadera
  7. Haha förlåt då Malin men jag kunde inte låta bli den ju.
    Ok Bettan det låter intressant, ja får komma och inventera den frysen tror jag :)

    SvaraRadera