11 januari 2009

Trist väder.

Jag hade tänkt att åka ut idag och fota lite men det blev inget av med det för det ä rent ut sagt skitväder här.
Faktum är att det är så dåligt så jag måste lägga ut en bild som är raka motsatsen till vädret som är nu.
Detta är från när jag var och fiskade i somras vid en tjärn i Karlsdal.
När ankmamma hade kollat upp mig och förstod att ja inte var farlig så fick jag försiktigt närma mig hennes små busungar för att ta min kort.
Jag hade ju inte haft ett napp på några timmar så då åkte kameran fram istället.


Här funderar mamma-anka över mitt förslag om att få fota lite, efter typ 3st räkor så var saken klar :)

Strax efter det va det dags att dra upp denna vackra regnbåge, ännu en gång har DLMike visat vart skåpet skall stå när det gäller fiske.

9 kommentarer:

  1. Vilka dunbollar. Kom Du dom så nära. Det var väl nästan roligafre än fisken
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Du verkar ju vara grym på fotografering kära bror.
    Bilden på ungarna är ju grym.

    SvaraRadera
  3. Det var trist väder men vi var ute ändå. Jag fotade oxå lite.
    Skönt i skogen ingen blåst. Vi geocachade och hittade en skatt. Den andra var infryst av is.
    Syrran

    SvaraRadera
  4. Ja du Ulla det var faktiskt kul, Jag var så nära ibland att ja kunnat ta dem med handen om ja velat.

    SvaraRadera
  5. Tack för det du kära syster. Jaså det gjorde du, då vill jag se något kort sedan, det där verkar kul ja vill nog vara med nån gång när ni geocachar.

    SvaraRadera
  6. Riktigt schyssta plåtar! Var ha'ru tjackat dom? :D :D Om man göder de där dunbollarna ett tag blir dom nog ganska bra att grilla (utan dunet)...
    Vad har du för kamera? Det blir snyggt. Har du använt samma när du tog bilder på bilen(Garaget)? Jag tyckte det såg ovanligt bra ut för att va en sån däringa SAAB.
    Och yes, fixa lack på min raggarholk, så ska jag fixa en knota.

    SvaraRadera
  7. Jaså du robz, du ska grilla sötnosarna haha, dessa bilder från i sommras är tagna med min gamla kamera, en Fujifilm S5000, men nu har vi en Nikon D60 med lite olika objektiv till.
    Bilderna på garaget är tagana med en skitkamera som vi har på jobbet, när ja tar kort på den med min nya så kommer du svimma haha. Ja ja håller på nu att fråga om lack till din bil.

    SvaraRadera
  8. Kapitalist! Nikke D60 är rara saker! För dyrt för mig, jag får hålla mig till penna o papper.
    Inga STILPOÄNG, jag brukar svimma när jag ser kort på Saabar :D
    Mmmm, lack...rock on mannen.

    BTW. Jag funderar på att åka till Karlstad i juni.

    SvaraRadera
  9. Ja den ä tokbra tycker jag, synd att man inte kan med den riktigt ännu :) jaså papper och penna? Ja kan inte minnas att ja fått sett något du ritat men det der ja fram emot nästa gång ja landar i Örebro. Om du ska komma till Karlstad så räkna med att du ä inbjuden på en fet kopp kaffe, glöm aldrig de :)

    SvaraRadera